Informasjon om bibliotekstjenester

Biblioteket er nå meråpent igjen! Bruk ID kort + kode for å komme inn. Husk at biblioteket må brukes i henhold til gjeldende smittevernregler, og gjør deg kjent med smittevernveilederen før du kommer.

Oppdatert 30. Juni 2020, 17:56

Bemanningstider biblioteket i sommer:

Uke 26

Tirsdag -  fredag 0900 - 1500

Uke 27

Tirsdag - torsdag 0900 - 1500

Uke 28 - uke 30

Biblioteket er ubemannet, men meråpent. Bruk ID kort + kode for å komme inn. Husk at biblioteket må brukes i henhold til gjeldende smittevernregler, og gjør deg kjent med smittevernveilederen før du kommer.

Uke 31

Mandag - fredag 0900 - 1500

Elektronisk tilgang til artikler og tidsskrifter

Dere har fremdeles tilgang til alle artikler og tidsskrifter som LDH abonnerer på. Husk å logge deg på med VPN, så får du de samme tilgangene som om du hadde sittet i LDH sine lokaler.

Se her for hvordan koble opp med VPN.

Digital tilgang til bøker

Kompendium og pensumlister

Sjekk om utdraget dere trenger kanskje har ligget i et kompendium i ett av de tidligere emnene deres. Dere finner de tidligere emnene i Canvas ved å klikke på “Se alle”- lenken i Canvas-appen på iPad, eller velge Emner og Alle emner på PC eller Mac. Skroll så ned til Tidligere påmeldinger.

Nasjonalbibliotekets nettbibliotek

Nasjonalbiblioteket har utvidet tilgangen til det digitaliserte materialet som finnes i nettbiblioteket nb.no. Der finnes det faglitteratur som kan være relevant for dere, selv om det stort sett er eldre utgaver av det vi har i biblioteket på LDH. Bøkene er tilgjengelig for 30 samtidige brukere. Populære bøker vil derfor kunne være utilgjengelige ved stor pågang. Det er dessverre ikke mulig å sette seg i kø. For å benytte tjenesten må man søke om å få tilgang. Les mer om hvordan man søker om tilgang på denne nettsiden.

Hjelp med litteratursøk og referering

Dere kommer i kontakt med oss ved å sende e-post til bibliotek@ldh.no. Hvis spørsmålet ikke er enkelt å besvare med e-post, kan vi sette opp en Zoom-sesjon. Dette forutsetter da at dere har installert zoom, se her for informasjon

Husk også på bibliotekets Canvas-kurs, der finner dere mange gode ressurser om både litteratursøk, EndNote og referering.

God sommer fra alle i biblioteket:

Fredrik, Gina, Inger Marie, Kari, Mia og Sara