Tilbake til ansatte

Informasjon om bibliotekstjenester

Her finner du informasjon knyttet til biblioteket høsten 2020. Husk at biblioteket må brukes i henhold til gjeldende smittevernregler, og gjør deg kjent med smittevernveilederen før du kommer.

Sist oppdatert 27. Oktober 2020, 17:28

Åpningstider fra og med 29. oktober

Biblioteket er bemannet alle hverdager kl.09:30-14:30.

Biblioteket er meråpent utenom bemannet tid. Bruk ID kort + kode for å komme inn.

Elektronisk tilgang til artikler og tidsskrifter

Dere har fremdeles tilgang til alle artikler og tidsskrifter som LDH abonnerer på. Husk å logge deg på med VPN, så får du de samme tilgangene som om du hadde sittet i LDH sine lokaler.

Se her for hvordan koble opp med VPN.

Kompendium og pensumlister

Sjekk om utdraget dere trenger kanskje har ligget i et kompendium i ett av de tidligere emnene deres. Dere finner de tidligere emnene i Canvas ved å klikke på “Se alle”- lenken i Canvas-appen på iPad, eller velge Emner og Alle emner på PC eller Mac. Skroll så ned til Tidligere påmeldinger.

Hjelp med litteratursøk og referering - digital veiledning

Dere kommer i kontakt med oss ved å sende e-post til bibliotek@ldh.no. Hvis spørsmålet ikke er enkelt å besvare med e-post, kan vi sette opp en Zoom-sesjon. Dette forutsetter da at dere har installert zoom, se her for informasjon. Vi arrangerer zoom-veiledning daglig mellom 12:30-14:30. Send e-post til bibliotek@ldh.no eller ring 404 68 847 for å avtale klokkeslett.

Husk også på bibliotekets Canvas-kurs, der finner dere mange gode ressurser om både litteratursøk, EndNote og referering.