Besøk LDH på åpen dag

Er du nysgjerrig på sykepleieryrket? Lovisenberg diakonale høgskole har åpen dag 5. mars 2020.

Vi tilbyr en yrkesrettet og moderne sykepleierutdanning. Besøk en av landets største sykepleierhøgskoler, få et innblikk i hvordan det er å være student hos oss og få svar på dine spørsmål. Du har også mulighet til å få omvisning av høgskolen og få prøve deg i vårt kliniske simulerings- og ferdighetssenter.

Åpen dag i 2020 er den 5. mars fra kl.9 til kl.15.

Åpen dag holdes hvert år i midten av mars. Det er en fantastisk mulighet til å få et lite innblikk i livet på sykepleierstudiet.

Vi ønsker besøk av både deg som vurderer å ta en bachelorgrad i sykepleie hos oss, samt du som er utdannet sykepleier og ønsker en mastergrad eller videreutdanning.

Vi har åpent fra kl.9-15, så du kan komme innom når du selv ønsker innenfor dette tidsrommet. Det er ingen påmelding.

På åpen dag kan du møte studenter som forteller deg om

Du møter ansatte som du kan snakke med om

Du vil også få muligheten til å prøve deg praktisk i klinisk simulerings- og ferdighetssenter

Klinisk simulerings- og ferdighetssenter er der du øver deg på alle ferdigheter du trenger som sykepleier. I simulering settes teoretisk og praktisk kunnskap sammen og man øver på pasientbehandling i trygge omgivelser. Du lærer alt fra å sette sprøyter, til god pasientkontakt og å jobbe i team med andre.

På ferdighetssenteret vil du få et innblikk i de ferdighetene du lærer om du tar en bachelor i sykepleie. På simuleringsrommene vil du se miljøet vi simulerer i og se noe av det tekniske utstyret. Representanter fra våre master- og videreutdanninger vil være tilstede for å svare på spørsmål.

Vi er på Facebook

Her finner du Facebook-arrangementet som jevnlig blir oppdatert frem mot åpen dag.

Besøk oss

Syns du alt dette virker spennende? Kom og besøk oss da vel!

Vil du at vi skal sende deg en e-post med mer info en uke før åpen dag, registrer e-posten din her.