BSY-402 Prosjektplanlegging

2022

Om emnet

Engelsk emnenavn: Project planning

Studieprogram: Bachelor i sykepleie

Studiepoeng og omfang: 2,5 studiepoeng/ 2,5 ECTS
2 uker à 40 timer (80 timers arbeidsinnsats)

Semester: Fjerde semester, vår

Språk: Norsk eller skandinavisk språk, undervisning på engelsk kan forekomme

Krav til forkunnskaper: BSY-203, BSYP-300

Heltid/deltid: Heltid

Publisert 1. Juli 2020, 12:12

Sist oppdatert 20. Mars 2024, 13:46

Om emnet

Engelsk emnenavn: Project planning

Studieprogram: Bachelor i sykepleie

Studiepoeng og omfang: 2,5 studiepoeng/ 2,5 ECTS
2 uker à 40 timer (80 timers arbeidsinnsats)

Semester: Fjerde semester, vår

Språk: Norsk eller skandinavisk språk, undervisning på engelsk kan forekomme

Krav til forkunnskaper: BSY-203, BSYP-300

Heltid/deltid: Heltid

Innledning

Hensikten med emnet er at studenten skal få kunnskap om, erfaring med og beherske utforming av en prosjektplan for et selvstendig vitenskapelig arbeid og slik planlegge arbeidet med bacheloroppgaven. Emnet bygger på gjennomgående undervisnings- og læringsaktiviteter som har gitt studenten kunnskap og ferdigheter knyttet til forskning, utvikling og akademisk skrivning. Studenten skal gjennom arbeidet vise evne til å vurdere ulike sykepleiefaglige problemstillinger relatert til standarder for sykepleie samt aktuell forskningslitteratur.

Innhold

I dette emnet behandles akademisk skriving, forskningsprosessen, forskningsetiske prinsipper og vitenskapelig metode. Videre skal studenten utvikle en problemstilling, og planlegge og strukturere arbeidet frem mot innlevering av bacheloroppgaven.

Læringsutbytte

Etter avsluttet emne skal studenten kunne:

  1. produsere en relevant problemstilling ut fra kunnskapsbehovet og innen én av de definerte standarder for sykepleie og gjennomføre valg av metode for å kunne besvare denne

  2. produsere en skriftlig, akademisk prosjektbeskrivelse etter forskningsprosessens struktur

Vurderings-/eksamensform og vurderingsuttrykk

Hjemmeeksamen, skriftlig prosjektbeskrivelse, i par eller individuelt. Vurderingsuttrykk: bestått / ikke bestått.