Hanne Maria Bingen
Seniorrådgiver
Master og videreutdanning
Ansvarsområder
- Pedagogisk og fagdidaktisk utviklings- og kvalitetsarbeid
- Studentaktive læringsmetoder
Forskning og fagutvikling
- Design-basert forskning
- Utvikling av læringsdesign inkludert fleksible læringsdesign
- Aktiv læring og bruk av digitale verktøy i læringsdesign
- Blended learning og flipped classroom
- Samarbeidslæring i digitale grupper
- Læring i aktive læringsklasserom på campus
- Introduksjonsprogram og startkompetanse for nye studenter
Forskningsgrupper:
Forskningsprosjekter:
- Postgraduate nursing students' motivation for learning
- Teachers´ experiences and perspectives on the use of active learning classrooms in health care and social work education
- Vurdering og tilbakemeldingskompetanse – VoTkomp
- Technology-Supported Guidance Models Developed for Clinical Practice in Nursing Education: Systematic Mixed Studies Review
Undervisning
- Naturvitenskapelige- og medisinske fag i sykepleierutdanningen
- Utvikling av læringsdesign med integrert bruk av digitale verktøy og -ressurser for undervisere i sykepleierutdanningen
Bakgrunn
Utdanning:
- Universitets- og høgskolepedagogisk basiskompetanse, VID vitenskapelige høgskole
- PhD i aktiv læring og integrert bruk av digitale verktøy i læringsaktiviteter innen læringsdesignet omvendt undervisning, VID vitenskapelige høgskole
- 1-åring Pedagogisk praksis utdannelse, Universitetet i Oslo
- Cand. scient i cellebiologi, Universitetet i Oslo
- E-moderating online course, The Open University
- Organisasjon og ledelse, NKI Fjernundervisning
Utvalgt arbeidserfaring:
- Førsteamanuensis, VID vitenskapelige høgskole
- Pedagogisk koordinator og e-læringskoordinator, VID vitenskapelige høgskole
- Høgskolelektor, Diakonhjemmet høgskole
- E-læringskoordinator, Diakonhjemmet høgskole
- Lektor med opprykk i realfag, St. Sunniva skole
Verv