Bestille bøker og artikler

Publisert 17. August 2022, 14:50

Sist oppdatert 2. Desember 2022, 13:09

Bestilling av artikler og bøker gjøres i Oria. Søk opp tittelen, logg på med feide eller brukernavn/passord, og velg "Bestill dokument". Når dokumentet du har bestilt er klart for avhenting, får du beskjed på SMS og epost.

Bøker

Reserverte bøker står på den hvite hentehylla til venstre for utlånsautomaten i biblioteket. Finn riktig tittel og kontroller at hentenummeret stemmer overens med det du har fått tilsendt. Lån så boka på låneautomaten. Bøker som står på hentehylle skal kun hentes av den som har bestilt den, og må hentes innen en uke.

Artikler

Vi bestiller inn artikler til LDHs ansatte, master- etter og videreutdanningsstudenter, samt til bacheloroppgaven. Studenter ved andre utdanningsinstitusjoner og andre personlige låntakere kan ikke bestille materiale eller sette seg på venteliste hos oss, men må henvende seg til sitt lokale bibliotek.

Artikler settes på hentehyllen i konvolutter merket med studentnummer/lånenummer.

Får du ikke til å bestille? Se "Bestille bøker" og/eller "Bestille artikler" i Canvas eller kontakt biblioteket.