Publisert 26. August 2021, 13:56
Sist oppdatert 5. Juli 2023, 12:49
-
Gå inn i TimeEdit for å booke ønsket rom.
-
Når du har reservert rommet i TimeEdit går du inn i din egen Outlook for å kalle inn deltakere til møtet. I tillegg til de personene du vil invitere må du også sende en invitasjon til rommet. Det gjør du ved å søke i deltakerfeltet på Zoom-rom, velg «Vis i katalog», så får du opp alle undervisningsrom, grupperom og møterom som er zoom-rom.
![](/laeringsstotte/laeringsstotte-for-ansatte/brukerveiledninger/kommunikasjon/zoom/a-invitere-til-et-zoom-mote-i-et-moterom-grupperom/_/image/8919315e-1be8-424f-beb0-8ac7116fa201:d1ae61a7c63cde6c0052e00d7e09ae26d0969d99/width-1200/Screenshot%202021-08-26%20at%2012.54.07.jpg?quality=82)
- Når du har valgt riktig rom, må du også legge på en zoom-lenke slik at de som skal delta digitalt kan koble seg på. Velg Zoom i verktøylinjen og «Add a Zoom meeting». Så sender du invitasjonen som vanlig.
![](/laeringsstotte/laeringsstotte-for-ansatte/brukerveiledninger/kommunikasjon/zoom/a-invitere-til-et-zoom-mote-i-et-moterom-grupperom/_/image/d895febe-a537-44f9-8684-bfa1b261f9f6:34f4f9d2dc933c6c41da165cee6974f45d8aeea8/width-1200/Screenshot%202021-08-26%20at%2012.55.04.jpg?quality=82)
Å dele innhold i et Zoom-møte i et møterom/grupperom
Åpne zoom på mac-en din, uten å logge deg inn i møtet. Trykk på «Share screen». Hvis du blir bedt om en «sharing key», finner du denne ved å trykke på «Share content or camera» (grønn knapp) på panelet.
![](/laeringsstotte/laeringsstotte-for-ansatte/brukerveiledninger/kommunikasjon/zoom/a-invitere-til-et-zoom-mote-i-et-moterom-grupperom/_/image/43dbad6c-327c-4bc9-8cc3-aa14033343bd:90d6e0cf2bacb3c1c820945cefed8a2da5a3f717/width-1200/Screenshot%202021-08-26%20at%2012.55.54.jpg?quality=82)