Zoom i Outlook

Hvordan innkalle til et Zoom-møte i Outlook

Publisert 3. Juni 2020, 10:54

Sist oppdatert 5. Juli 2023, 10:24

Du kan bruke Zoom til å innkalle studenter, medsensorer eller hvem som helst til et videomøte. Du oppretter innkallingen akkurat som vanlig, men du velger også å gjøre den om til et Zoom-møte. De som du kaller inn kan delta via en nettleser og de kan også installere Zoom-klienten (applikasjonen) gratis.  De trenger ikke å ha en Zoom-konto. Alle studenter ved LDH har en Zoom-brukerkonto.​

For å kalle inn til et Zoom-møte i Outlook, gjør følgende:​

  • Åpne Outlook, velg Kalender og velg "Ny hendelse" i verktøylinjen

  • Legg til deltakerne, sett inn et emne og velg datoen og klokkeslett​

  • Klikk på knappen med 3 prikker i verktøylinjen

  • Velg Zoom

  • Velg Add a Zoom meeting

Zoom i Outlook

 

  • Første gang du bruker Zoom i Outlook vil du bli bedt om å logge deg på

  • Velg SSO nederst
SSO Outlook
  • Tast "ldh" som Company Domain

  • Deretter vil du bli bedt om å logge deg på med FEIDE

  • Etter at du har logget deg på, vil det bli lagt til en lenke til Zoom-møtet i tekstfeltet. Du kan nå sende invitasjonen til deltakerne.