Publisert 26. August 2021, 15:16
Sist oppdatert 30. August 2021, 10:02
Hvis du får beskjed om studenter som av ulike årsaker ikke kan komme til planlagt stedlig undervisning, kan du velge å snu om til hybrid løsning.
Du må da opprette en zoom-lenke som du deler med studentene. Denne lenken lager du på vanlig måte i Outlook, og i tillegg til å legge dette til som en avtale i egen kalender, inviterer du inn det Zoom-rommet du har fått tildelt i TimeEdit. Dette gjør du ved å søke opp rommet og legge til før du lagrer hendelsen. Så kopierer du lenken og deler den med studentene i Canvas.
![](/laeringsstotte/laeringsstotte-for-ansatte/pedagogisk-stotte/hybrid-undervisning/snu-om-fra-stedlig-undervisning-til-hybrid/_/image/44b58b18-b14b-4fd8-9f9b-a3b13c17349a:6ff80679bd1334bc3b53a7826f1334afb3cceee6/width-1200/Screenshot%202021-08-26%20at%2014.14.49.jpg?quality=82)
Når du kommer til rommet skal da lenken ligge klar på panelet slik at du bare kan trykke på «Start».
Merk at hvis du trenger «host-rettigheter» i møtet så må du selv også logge inn i møtet med zoom på egen Mac. Husk da å mute mikrofonen og slå av lyden ut fra maskina for å unngå ekko.
Hvis ditt møte av en eller annen grunn ikke ligger klar på panelet i rommet finnes det en alternativ måte å komme i gang på. Da klikker du på «Join» i panelet, finner fram Zoom-innkallingen i Outlook og taster inn Meeting ID og Passcode til møtet.