Publisert 30. Januar 2020, 15:30
Sist oppdatert 6. Juni 2024, 13:03
Ta i bruk Office 365 på din datamaskin
Du kan laste ned og installere Office 365 (Word, PowerPoint, Excel, Outlook) på Mac/PCen din. Gå til www.office.com.
- Klikk på Logg på og bruk følgende brukernavn og passord:
- Brukernavn "studentnr"@stud.ldh.no (f.eks. 999999@stud.ldh.no)
- Passord: FEIDE passordet ditt
- Klikk på Installer Apper øverst til høyre og velg Microsoft 365
- Installasjonspakken vil bli lastet ned til datamaskinen din. Åpne mappen Nedlastinger på PCen og dobbeltklikke på filen du har lastet ned.
Den første gang etter at du har installert Office 365 på MACen/PCen din vil du også bli bedt om å logge inn med studentnummeret ditt og FEIDE passord.
På Office.com kan du også logge inn til OneDrive slik at du kan få tilgang til alle dine dokumenter fra en annen Mac/PC.
OneNote
OneNote kan brukes til å ta notater under forelesninger, til å samle tankene dine og til samarbeid. Du kan organisere innholdet i appen ved å lage Inndelinger og Sider (F.eks. Emne 1, Emne 2, osv.). Du kan også importere dokumenter inn til OneNote f.eks. forelesningsnotater.
OneDrive
Vi anbefaler at du lagrer alle dokumentene dine du oppretter på OneDrive slik at de blir lett tilgjengelig på tvers av enhetene dine samt sikkerhetskopiert i skyen.
Når du lager et dokument i Word eller iPad blir du bedt om hvor du skal lagre filen og der skal du velge OneDrive.