Vi bor på litt forskjellige deler av byen, to stykker bor på Joondalup campus, tre stykker bor på Mt Lawley campus og én leier en leilighet i by’n. Forelesningene foregår online og så har vi skoletimer i etterkant som kan minne om LDH sine læringsgrupper. Disse timene foregår på Joondalup campus.

I skrivende stund er vi i praksis. Vår praksis er litt annerledes enn den de andre studentene her har, ettersom de kun skal ha fire uker mens vi er ute i seks uker. Vi er i praksis i psykisk helsevern på Marian Center i Leederville. Vi har 8-timersvakter fem dager i uka. Det er et relativt rolig miljø med kun frivillig innlagte pasienter på sykehuset. Angst og depresjon er hoveddiagnosene vi møter i denne praksisperioden.

Vi skriver og leverer oppgaver på lik linje som de andre sykepleierstudentene her på Edith Cowan University. Ettersom vi har hele semesteret i Australia skal vi også ha eksamen her på slutten av semesteret. Emnene vi tar skal tilsvare de emnene vi ellers ville hatt hjemme i Oslo. Vi tar «Professional nursing practice», «Evidence based practice», «Older adult health» og «Community healthcare». I løpet av semesteret er det innleveringer i emnene og så avslutter vi semesteret med eksamen i to av dem.

I tillegg til å være på skolen ønsker vi å se og oppleve så mye som mulig mens vi er her, og i tiden etter vårt semester er ferdig. Helgene går til dagsturer og «roadtrips» (samt en liten «piss up» i ny og ne). Varmen begynner også å komme nå, så ser frem til helger på stranda.

Hilsen Caroline, Karianne, Elvira, Danielle, Julie og Maren!