Lovisenbergkoret

Lovisenbergkoret ble stiftet i 2011 av en liten gruppe studenter ved Lovisenberg diakonale høgskole. Siden den tid har koret vokst i antall sangere, og består i dag av nesten 60 korister. Koret har et allsidig repertoar med en god blanding av folketoner, viser, musikaler, pop, samt julerepertoar.

Publisert 4. Februar 2020, 11:45

Sist oppdatert 29. August 2023, 14:47

Koret øver hver tirsdag kl.18.30- 21.00 i kapellet på Cathinka Guldberg-senteret, og holder jevnlig små opptredener for sine støttespillere på Lovisenberg, samt i bryllup, på firmafester og lignende. Gjennom dyktig musikalsk ledelse blir kormedlemmene stadig utfordret til å strekke seg litt lenger, og hver sanger får utviklet sitt potensial.

Lovisenbergkoret er også en sosial gjeng som er opptatt av at alle korister skal trives, og få et godt avbrekk i hverdagen. Koret arrangerer hytteturer, utenlandsturer, spill- og karaokekvelder, og tar gjerne en tur til en av de lokale barene etter øvelse.

De aller fleste har en tilknytning til Lovisenberg som ansatt eller student, eller har bakgrunn som helsepersonell. Du trenger ikke være erfaren korsanger for å bli medlem i Lovisenbergkoret.

Vil du bli med i Lovisenbergkoret?

Det arrangeres uhøytidelig prøvesang og åpen øvelse i begynnelse av hvert semester. Se Lovisenbergkorets nettside for mer informasjon om opptak og konserter!