Trening

LOS tilbyr et variert treningstilbud.

Publisert 28. Januar 2020, 20:14

Sist oppdatert 15. Juni 2022, 16:54

Gratis treningsrom på campus

Gjennom LOS har studenter ved LDH gratis tilgang til treningsrommet på campus. Bruk av treningsrommet gjennom LOS er forbeholdt studenter ved LDH. Du må ha med gyldig studentkort og kunne vise dette ved kontroll.

Tilbudet er et samarbeid med Bedriftsidrettslaget på Lovisenberg (B.I.L).

Åpningstider

Hverdager: kl. 07:00 - kl.15:00 og kl.18:00 - kl. 22:00

Helgedager: kl. 07:00 - kl. 22:00

Helligdager: Stengt

Treningsrommet ligger i kjelleren på Cathinka Guldbergsenteret. Du trenger ditt studentkort for å komme inn i treningsrommet.

Klatring

LOS har satset på klatring det siste året. Vi har utdannet egne klatreinstruktører, kjøpt noe utstyr og arrangert klatrekurs og hengekøyetur.

Gjennom Facebook-gruppen LOS – Klatring kan du komme i kontakt med medstudenter som er interessert i klatring, avtale å møtes samt få låne klatreutstyr.

Fotball

LOS disponerer banetid på Cageball Nydalen torsdager fra kl.17:45-18:30 (gjelder fra 16.08.18). Meld deg inn i Facebook-gruppen LOS - Fotball for mer informasjon.

Dans

De siste årene har det vært arrangert dansekurs i løpet av semesteret. Disse ledes av studenter som har erfaring med dans. Følg med på Facebook-gruppen «LOS-dansekurs» for info om tidspunkt.

Ta kontakt med los@ldh.no dersom du kan tenke deg å bidra som instruktør.

Yoga

LOS har tidligere arrangert yoga for alle studenter ved LDH i løpet av høstsemesteret. Følg med på arrangementet på Facebook siden til LOS- Lovisenberg studentvelferd for info om dato og tidspunkt.

SiO Athletica

LDH-studenter har fortsatt den samme tilgangen til SiOs treningssenteret som ved den gamle velferdsordningen. Den eneste endringen er at når man nå søker om et medlemskap, søker man ikke som «student SiO-lærested uten treningsavtale» (som var den kategorien LDH-studenter var i tidligere), men som «student uten betalt semesteravgift til SiO».

Informasjon om dette tilbudet finner du her.

Prisliste for medlemskap i SiO Athletica kan du lese her.

OSI (Oslostudentenes Idrettsklubb)

Oslostudentenes Idrettsklubb (OSI) er en frittstående idrettsklubb drevet for og av studenter. De har 32 forskjellige grupper som organiserer aktiviteter under et bredt spekter innen idrett og friluftsliv. Sjekk gjerne ut hjemmesiden deres og se om det er noe som virker interessant.

Enkelte av gruppene forutsetter betaling av treningsavgift til SiO Athletica da de bruker treningsrom og -anlegg i regi av dem.