Publisert 15. Oktober 2020, 10:37
Sist oppdatert 19. Februar 2021, 11:29
Basert på tilbakemeldinger fra både studenter, lærere og praksisveiledere har vi utviklet læringsdesignet slik at studenter blir aktivert og ansvarliggjort i læringsaktiviteten ved å delta i faglige diskusjoner om et konkret case.
Vi har et ønske om å dele prosjektet, slik at andre sykepleieutdanninger eller andre profesjonsutdanninger kan anvende læringsdesignet som en del av sine praksisstudier. Derfor er det laget informasjon og dokumenter som kan gjøre implementering av virtuelle refleksjonsgrupper systematisk og enkelt.
For å inkludere utdanningsløp på ulikt nivå og taksonomi, har vi utviklet to versjoner. I den første og originale versjonen stilles det høyere krav til kritisk vurdering av forskningsartikkel opp mot utvalgt case fra praksis:
-
Klikk her for refleksjonsgrupper med forskningsartikkel
- Virtuelle refleksjonsgrupper hvor studenter etter tur får ansvar for å velge ut case fra praksis, formulere problemstilling og velge ut en relevant forskningsartikkel. Artikkelen skal belyse og kritisk vurderes i lys av det utvalgte caset.
-
Klikk her for refleksjonsgrupper uten forskningsartikkel
- Virtuelle refleksjonsgrupper hvor studenter etter tur får ansvar for å velge ut case fra praksis og formulere problemstilling som skal være grunnlaget for diskusjonen i møtet.