Personvernerklæring for eksterne oppdragstakere

Denne personvernerklæringen inneholder informasjon om hvordan LDH behandler dine personopplysninger som ekstern oppdragstaker.

Publisert 14. Februar 2020, 15:28

Sist oppdatert 19. Februar 2021, 11:01

Formål og hjemmel for behandling av personopplysninger

Personopplysningene benyttes for å ivareta forpliktelser som oppdragsgiver. Eksempler er lønnsutbetaling, mm. Personopplysningene hentes inn ved hjemmel etter personopplysningsloven § 8 a)-c) og f) og arbeidsmiljøloven § 4-2. Personopplysninger som er samlet inn til ett formål, skal ikke uten samtykke benyttes til andre formål.

Hvilke personopplysninger behandler LDH?

Personopplysninger som behandles er blant annet navn, adresse, fødselsnummer, lønnskontonummer, stillings- og lønnsinformasjon og ansattnummer.

Personopplysninger innhentes primært fra deg som oppdragstaker, men kan også komme fra andre instanser som NAV og Skatteetaten.

Personopplysninger om deg som oppdragstaker behandles hovedsakelig i LDHs lønnssystem, elektronisk dokumenthåndteringssystem og/eller elektronisk arkivsystem.

Tilgang til personopplysninger

Tilgangen til personopplysninger er begrenset av behovet for å ivareta oppdragstakers arbeidsforhold. Personer med tilgang kan være avdelingsleder, fagansvarlig, HR-funksjonen og lønnsavdeling.

Lønnsslipper sendes kryptert på e-post.

Rett til innsyn, korrigering og sletting

Som oppdragstaker har du rett til innsyn i personopplysninger som høgskolen lagrer om deg. Dersom du ber om slikt innsyn, har du krav på svar innen 30 dager. Du har også rett til å be om at uriktige, ufullstendige eller unødvendige opplysninger blir korrigert og/eller slettet.