Ble dere overrasket av studentenes respons?

– Jeg tenkte at vi sikkert kom til å få studenter som er interesserte i prosjektet og som vil melde seg på, men hadde aldri trodd at responsen skulle være så overveldende, sier Jaro Zlamal, stipendiat i prosjektet.

– 30 studenter på 3 minutter – det var over all forventning, tilføyer prosjektleder Andrea Nes.

Men det er ikke første gang at studenter er med i arbeidet med applikasjonen, vel?

– Det stemmer, den nåværende utprøvingen av applikasjonen er et resultat av et intenst samarbeid mellom studenter, veiledere fra praksis og lærere det siste året, sier Jaro Zlamal.

– Dette samarbeidet har sørget for at vi har en applikasjon som er laget av brukere, dvs. studenter, lærere og veiledere fra praksis, noe vi tenker utgjør en stor forskjell. Det styrker ikke bare applikasjonen som blir tilpasset brukernes behov, men hele prosjektet, forteller Andrea Nes.

– Og så må vi takke den fantastiske hjelpen vi har fått fra MOSO, som har programmert og laget selve applikasjonen, både til iPhone, Android og til nettbruk, tilføyer Zlamal.

Hva skjer videre med prosjektet nå?

– Vi er i testfase 2 av prosjektet nå, som varer fram til uke 43. Fra uke 46 starter vi med testfase 3 og da ønsker vi å inkludere enda flere studenter, mer nøyaktig 15 studenter til. Så da kommer vi med en kunngjøring i Canvas igjen og ønsker å rekruttere nye studenter til testfase 3 som vil vare i 5 uker, forteller Nes.

– I tillegg til det skal vi også rekruttere studenter til å utprøve et norsk-oversatt spørreskjema som kommer til å bli brukt i videre forsking, sier Zlamal.

– Vi gleder oss til videre samarbeid med studenter, forteller de begge.

Les mer om forskningsprosjektet her.