Poenggrensene ved årets hovedopptak holder seg på samme høye nivå som i 2020 for bachelor i sykepleie ved LDH. Sykepleierstudiet rekrutterer godt på landsbasis, og mange vil til Lovisenberg.

– Vi takker med ydmykhet for tilliten fra de som vil bli sykepleiere, og gleder oss til igjen å ta i mot et sterkt nytt kull med sykepleierstudenter, sier instituttleder Edith Roth Gjevjon, som er ansvarlig for bachelorprogrammet.

Sykepleierstudenter som øver i ferdighetssenteret

Høy gjennomføringsevne

– Har man først kommet inn og fått studieplass på LDH, så viser statistikken at man har gode sjanser til å fullføre med godt resultat. På tross av at nok et studieår har vært sterkt preget av pandemien, var det få fra forrige studentkull som avbrøt studiene, sier hun.

Gjevjon fortsetter:

– LDH har dedikerte og dyktige sykepleierstudenter med høy gjennomføringsevne. Ansatte har arbeidet godt med studieprogrammet, og vi har tilrettelagt for et mest mulig åpent campus.

Et mer stedlig studieår

Denne høsten gleder vi oss til mer stedlig undervisning og normalisering av det sosiale livet på høyskolen.

– I Norge er det mange som startet sine studier i 2020 og lengter etter studentlivet de har hørt om, men ikke har fått anledning til å oppleve under pandemien. Dette har rammet både bachelor- og masterstudenter. Vi legger nå vekt på å kunne utnytte alle muligheter i høst til å gjenreise læringsmiljøet vi er kjent for, sier rektor Lars Mathisen.

Gjennomføring av vaksinasjonsprogrammet er en del av normaliseringen av Norge, og LDHs kantine har i 2021 vært vaksinestasjon for bydel St.Hanshaugen. Vi setter derfor opp en stor, midlertidig hall ved høyskolen i august og september: "Villa Meteren" blir et samlingspunkt med god plass til sosiale arrangement, studier, og kantine.

Les om studiestart her