Forskning og fagutvikling
- Kvalitet, kontinuitet, systematikk og struktur i sykepleierutdanning
- Teknologi, digitalisering og informatikk i sykepleierutdanning
- Kvantitative og kvalitative forskningsmetoder
- Systematiske litteraturstudier
- Intervensjonsforskning - komplekse intervensjoner
- Velferdsteknologi og telehelse
Forskningsgrupper:
- Pedagogisk forskning med fokus på kompetanseutvikling og kvalitet i sykepleierutdanningen, Lovisenberg diakonale høgskole
- Laboratorium for forskning og teknologi i utdanning innen sykepleie og helse – EDEN, Federal Universitet i Santa Catarina, Brasil
Forskningsprosjekter:
- BLITTS – Bachelorutdanningen ved Lovisenberg diakonale høgskole – Innføring av Teknologiforståelse og Terminologi i Sykepleie, Lovisenberg diakonale høgskole (Prosjektleder for Innføring av Teknologiforståelse)
- Praksisstudier i sykepleierutdanningen: En digital løsning for å øke fleksibilitet, kvalitet og effektivitet, Lovisenberg diakonale høgskole (Prosjektleder)
- Læringsmiljø og veiledning i kommunal praksis: Ny modell for styrket samarbeid mellom sykepleierstudenter, praksisveiledere og praksislærere, Universitet i Agder (medlem i referansegruppe)
- Oversettelse og validering av Nursing student mentors’ competence instrument (MCI), Lovisenberg diakonale høgskole (Prosjektleder)
- Oversettelse og validering av Self-Efficacy in Clinical Performance (SECP) questionnaire and Technology Acceptance Model 3 (TAM 3), Lovisenberg diakonale høgskole (Prosjektleder)
- Oversettelse og validering av Health Science Reasoning Test (HRST), Lovisenberg diakonale høgskole (Prosjektansvarlig)
- Veiledning støttet av teknologi for oppfølging av sykepleierstudenter i klinisk praksis, Federal Universitet i Santa Catarina, Brasil (medveileder for en PhD stipendiat)
Undervisning
- Velferdsteknologi
- Bruk av teknologi for å støtte klinisk praksis i sykepleierutdanning
- Kommunikasjon i relasjoner
- Kroniske sykdommer
- Smerte
- Laserterapi
Bakgrunn
Utdanning:
- PhD i atferdsvitenskap, Det medisinske fakultet, Universitet i Oslo
- MBA i prosjektledelse, FGV Universitet, Rio de Janeiro, Brasil
- Universitets- og høgskolepedagogisk basiskompetanse, Høgskolen i Oslo og Akershus (nå OsloMet), Oslo
- Mastergrad i biomedisinsk ingeniør, Vale do Paraíba Universitetet, São Paulo, Brasil
- Sykepleier, Albert Einstein Sykepleie Høgskole, São Paulo, Brasil
- Hjelpepleier, Carlos de Campos Videregående Skole, São Paulo, Brasil
Utvalgt arbeidserfaring:
- Førsteamanuensis/Prosjektleder, Lovisenberg diakonale høgskole (d.d.)
- Høgskolelektor, Høgskolen i Oslo og Akershus (nå OsloMet)
- Laserterapeut, Egen Klinikk, Drøbak
- Sykepleier, Grande sykehjem, Drøbak
- Avdelingsleder, Onkologisk Poliklinikk, Santa Helena Sykehus, São Paulo, Brasil
- Sykepleier, Onkologisk og Operasjonsavdeling, Albert Einstein Sykehus, São Paulo, Brasil
- Hjelpepleier, Operasjonsavdeling, Sirio Libanes Sykehus, São Paulo, Brasil
- Hjelpepleier, Såravdeling, Beneficiência Portuguesa Sykehus, São Paulo, Brasil
Verv
- Leder av Pedagogisk forskning med fokus på kompetanseutvikling og kvalitet i sykepleierutdanningen, Lovisenberg diakonale høgskole
- Medlem av Nasjonalt forskningsnettverk for utdanningsforskning knyttet til praksisstudier i sykepleie
Publiseringer
-
TOPP-N: Inovação Tecnológica para Orientação e Avaliação de Estudantes de Enfermagem em Estágio Curricular no Brasil
2024:
Paula Bresolin,Jussara GUE Martini,Daniele Delacal Lazzari,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Experiences of Using a Digital Guidance and Assessment Tool (the Technology-Optimized Practice Process in Nursing Application) During Clinical Practice in a Nursing Home: Focus Group Study Among Nursing Students
2024:
Hege Mari Johnsen,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Kristine Haddeland -
Ethical Considerations regarding Digital Health Services in Home-based Palliative Care: A sub-analysis of two reviews
2024:
Simen Alexander Steindal,Anna Klarare,Benedicte Sørensen Strøm,Heidi Holmen,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Anette Winger -
Technology-Supported Guidance Models to Stimulate Nursing Students’ Self-Efficacy in Clinical Practice: A Scoping Review
2024:
Paula Bresolin,Simen Alexander Steindal,Hanne Maria S Bingen,Jaroslav Zlamal,Jussara Gue Martini,Eline Kaupang Petersen -
The Norwegian version of the nursing student mentors’ competence instrument (MCI): A psychometric validation study
2024:
Silje Christin Wang Linnerud,Camilla Olaussen,Jaroslav Zlamal,Monica Evelyn Kvande,Kristine Haddeland,Andréa Aparecida Goncalves Nes -
Use of active learning classrooms in health professional education: A scoping review
2023:
Hanne Maria S Bingen,Hege Ingeborg Aamlid,Brit Hovland,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Marie Hamilton Larsen,Karoline Skedsmo -
Postgraduate nursing students’ experiences with simulation-based learning in palliative care education: A qualitative study
2023:
Karoline Skedsmo,Hanne Maria S Bingen,Kristin Hofsø,Simen Alexander Steindal,Carina Lundh-Hagelin,Deborah Hilderson -
Professional competence required in advanced practice nursing in critical care: An exploratory qualitative study
2023:
Marianne Trygg Solberg,Ingunn Pedersen,Cathrine Mathisen,Inger Johanne Finnstrøm,Per Kristian Lundin,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Advantages and Challenges of Using Telehealth for Home-Based Palliative Care: A Systematic Mixed Studies Review.
2023:
Simen Alexander Steindal,Andrea Nes,Tove Godskesen,Heidi Holmen,Anette Winger,Jane Österlind -
A Technology-Supported Guidance Model to Support the Development of Critical Thinking among Undergraduate Nursing Students in Clinical Practice: Concurrent, Exploratory, Flexible, and Multimethod Feasibility Study
2023:
Jaroslav Zlamal,Edith Roth Gjevjon,Mariann Fossum,Simen Alexander Steindal,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Simulation-based learning in palliative care in postgraduate nursing education: a scoping review
2023:
Karoline Skedsmo,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Hege Vistven Stenseth,Kristin Hofsø,Marie Hamilton Larsen,Deborah Hilderson -
Virtual Reflection Group Meetings as a Structured Active Learning Method to Enhance Perceived Competence in Critical Care: Focus Group Interviews With Advanced Practice Nursing Students
2023:
Marianne Trygg Solberg,Anne Lene Sørensen,Sara Clarke,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Sociodemographic profile, diagnoses and nursing care in post-covid-19 patients in a Brazilian university hospital.
2023:
Evelyn Klein Santos,Fernando Riegel,Jhonatan Tyson Barros Azevedo,Maria da Graça Oliveira; Crossetti,Margarita Ana Rubin Unicovsky,Paula Bresolin -
Health Care Professionals’ Experiences and Perspectives on Using Telehealth for Home-based Palliative Care: Scoping Review
2023:
Elias David Lundereng,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Heidi Holmen,Anette Winger,Hilde Thygesen,Nina Jøranson -
A Technology-Supported Guidance Model to Increase the Flexibility, Quality, and Efficiency of Nursing Education in Clinical Practice in Norway: Development Study of the TOPP-N Application Prototype
2023:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Jaroslav Zlamal,Silje Linnerud,Simen Alexander Steindal,Marianne Trygg Solberg -
Exploring the Impact of Virtual Reflection Groups on Advanced Practice Nurse Students During the COVID-19 Pandemic: Focus Group Study With Master’s Students
2022:
Jofrid Berit Høybakk,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Monica Evelyn Kvande,Marianne Trygg Solberg -
Brazilian undergraduate nursing students' critical thinking need to be increased: a cross-sectional study
2022:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Fernando Riegel,Jussara Gue Martini,Jaroslav Zlamal,Paula Bresolin,Andrea Mohallem Gomes Costa -
Technology-Supported Guidance Models Stimulating the Development of Critical Thinking in Clinical Practice: Mixed Methods Systematic Review
2022:
Jaroslav Zlamal,Edith Roth Gjevjon,Mariann Fossum,Marianne Trygg Solberg,Simen Alexander Steindal,Camilla Strandell-Laine -
Simulation-Based Learning Supported by Technology to Enhance Critical Thinking in Nursing Students: Protocol for a Scoping Review
2022:
Hege Vistven Stenseth,Simen Alexander Steindal,Marianne Trygg Solberg,Mia Alexandra Ølnes,Andrea Gomes C. Mohallem,Anne Lene Sørensen -
En ny app kan forenkle studentveiledning i praksisstudier
2022:
Kristine Haddeland,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Advantages and Challenges in Using Telehealth for Home-Based Palliative Care: Protocol for a Systematic Mixed Studies Review
2021:
Simen Alexander Steindal,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Tove E Godskesen,Susanne Lind,Alfhild Dihle,Anette Winger -
Technology-Supported Guidance Models Stimulating the Development of Critical Thinking in Clinical Practice: Protocol for a Mixed Methods Systematic Review
2021:
Jaroslav Zlamal,Edith Roth Gjevjon,Mariann Fossum,Marianne Trygg Solberg,Simen Alexander Steindal,Camilla Strandell-Laine -
Health care professionals' experiences and perspectives on using telehealth for home-based palliative care: Protocol for a scoping review
2021:
Elias David Lundereng,Andrea Aparecida Goncalves Nes,Heidi Holmen,Anette Winger,Hilde Thygesen,Nina Jøranson -
Mixed Teaching Methods Using a Flipped Classroom and Digital Unfolding Case to Enhance Undergraduate Nursing Students’ Knowledge of the Nursing Process
2021:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Jofrid Berit Høybakk,Jaroslav Zlamal,Marianne Trygg Solberg -
Technology–supported guidance model to support the development of critical thinking among undergraduate nursing students in clinical practice: protocol of an exploratory, flexible mixed methods feasibility study.
2021:
Jaroslav Zlamal,Edith Roth Gjevjon,Mariann Fossum,Simen Alexander Steindal,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Florence Nightingale’s theory and her contributions to holistic critical thinking in nursing
2021:
Fernando Riegel,Maria da Graça Oliveira Crosset,Jussara Gue Martini,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Developing critical thinking in the teaching of Nursing: a challenge in times of Covid-19 pandemic
2021:
Fernando Riegel,Jussara Gue Martini,Paula Bresolin,Andrea Gomes C. Mohallem,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Technological literacy in nursing education: a scoping review
2021:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Simen Alexander Steindal,Marie Hamilton Larsen,Hanne Camilla Heer Drangsholt,Ellisiv Lærum-Onsager,Edith Roth Gjevjon -
Nursing education in the light of the COVID-19 pandemic: Stimulating critical thinking through innovative teaching methods
2020:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Simen Alexander Steindal,Jaroslav Zlamal,Ørjan Flygt Landfald,Jussara Gue Martini,Paula Bresolin -
Patients’ Experiences of Telehealth in Palliative Home Care: Scoping Review
2020:
Simen Alexander Steindal,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Tove E Godskesen,Alfhild Dihle,Susanne Lind,Anette Winger -
Research protocol: Technology-supported guidance to increase flexibility, quality and efficiency in the clinical practicum of nursing education
2020:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Mariann Fossum,Simen Alexander Steindal,Marianne Trygg Solberg,Camilla Strandell-Laine,Jaroslav Zlamal -
An mHealth Intervention for Persons with Diabetes Type 2 Based on Acceptance and Commitment Therapy Principles: Examining Treatment Fidelity
2018:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Sandra van Dulmen,Espen Andreas Brembo,Hilde Eide -
Nettbaserte intervensjoner med e-dagbøker og skreddersydde tilbakemeldinger for personer med langvarige helseplager – en oppsummering av tre studier
2017:
Andréa Aparecida Goncalves Nes,Hilde Eide -
Analyzing change processes resulting from a smartphone maintenance intervention based on acceptance and commitment therapy for women with chronic widespread pain
2017:
Andrea Nes,Sandra van Dulmen,Rikard Wicksell,Egil Andreas Fors,Hilde Eide -
Examining Fidelity of Web-based Acceptance and Commitment Interventions for Women with Chronic Widespread Pain
2014:
Andrea Nes,Espen Andreas Brembo,Sandra van Dulmen,Olöf Birna Kristjansdottir,Rikard Wicksell,Hilde Eide -
Veiledningsteknologi for å møte utfordringer knyttet til praksisstudier i sykepleieutdanningen
2024:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Clinical Practice in Nursing Education Supported by Technology: A Qualitative Study among Students, Preceptors and Educators
2024:
Hanne Synøve Briseid,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Kristine Haddeland -
Technology-Supported Guidance Model to Stimulate Self-Efficacy among Undergraduate Nursing Students in Clinical Practice: A Feasibility Study
2024:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Paula Bresolin -
Technology-Supported Mentoring in Clinical Practice in Nursing Education: An Usability Study in Simulation Context
2024:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Paula Bresolin -
Sykepleieveiledning Støttet av KI
2024:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Alvaro Fernandez Quilez -
Utvikling og Styrkning av etisk kompetanse i klinisk praksis gjennom virtuelle refleksjonsgrupper: En pedagogisk sykepleieintervensjon
2024:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Kjetil Moen,Linda Susanne Nyholm,Ellen Ramvi -
Kommunikasjonstrening gjennom simulering ved videreutdanning i palliativ omsorg: studentenes erfaringer
2024:
Karoline Skedsmo,Hanne Maria S Bingen,Kristin Hofsø,Simen Alexander Steindal,Carina Lundh Hagelin,Deborah Hilderson -
Teknologibasert veiledningsmodell for å stimulere mestring hos sykepleierstudenter i klinisk praksis: En gjennomførbarhetsstudie av TOPP-N applikasjonen i Brasil
2024:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Paula Bresolin -
Praktisk bruk av ChatGPT
2024:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Veiledningsteknologi for å møte utfordringer knyttet til praksisstudier i sykepleieutdanningen
2024:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Veiledningsteknologi for å møte utfordringer knyttet til praksisstudier i sykepleieutdanningen
2024:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Kvalitetssikring i praksis: Kan TOPP-N være en del av løsningen?
2024:
Silje Bostrøm Gitlestad,Ales Vik,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Kristine Haddeland -
Utvikling av en applikasjonsprototype for å styrke fleksibilitet, kvalitet og effektivitet i praksis i sykepleierutdanningen
2024:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Silje Christin Wang Linnerud,Jaroslav Zlamal,Simen Alexander Steindal,Marianne Trygg Solberg -
Digital veiledning og vurdering med TOPP-N i hjemmesykepleiepraksis
2024:
Hanne Synøve Briseid,Andréa Aparecida Goncalves Nes,Kristine Haddeland -
A Technology-Supported Guidance Model to Stimulate Nursing Students’ Development of Critical Thinking in Clinical Practice
2023:
Jaroslav Zlamal,Edith Lillian Roth Gjevjon,Mariann Fossum,Simen Alexander Steindal,Andréa Aparecida Goncalves Nes -
Virtual Reflection Group Meetings as an Active Learning Method to Enhance Advanced Practice Nursing Students’ Perceived Competence in Critical Care
2023:
Marianne Trygg Solberg,Ørjan Flygt Landfald,Sara Clarke,Jofrid Berit Høybakk,Anne Lene Sørensen,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Hilde er TOPP-N
2023:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
The development of an application prototype to increase the flexibility, quality, and efficiency of clinical practice in nursing education
2023:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Jaroslav Zlamal,Silje Linnerud,Simen Alexander Steindal,Marianne Trygg Solberg -
Nursing Students’ Experiences of Using the digital Guidance and Assessment Tool TOPP-N during Clinical Practice in a Nursing Home: A Qualitative Study
2023:
Kristine Haddeland,Hege Mari Johnsen,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Virtual reflection groups (VRG) enhance the competence of the advanced practice nurse in their master´s education during Covid-19 Pandemic.
2023:
Jofrid Berit Høybakk,Andrea Nes,Monica Evelyn Kvande,Marianne Trygg Solberg -
Virtual reflection groups (VRG) enhance the competence of the advanced practice nurse in their master education: A qualitative study
2023:
Jofrid Berit Høybakk,Monica Evelyn Kvande,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Marianne Trygg Solberg -
Desenvolvimento de um Aplicativo para Prática Clínica do Ensino de Enfermagem
2023:
Paula Bresolin,Jussara Gue Martine,Daniele Delacanal Lazzari,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Experiences of Telehealth in Palliative Home Care – Patients’ Perspectives
2023:
Simen Alexander Steindal,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Tove E Godskesen,Alfhild Dihle,Susanne Lind,Anette Winger -
Postgraduate Nursing Students’ Experiences with Simulation-based Learning in Palliative Care Education
2023:
Karoline Skedsmo,Hanne Maria S Bingen,Kristin Hofsø,Simen Alexander Steindal,Carina Lundh Hagelin,Deborah Hilderson -
Tecnology Innovation in Nursing Education, Profession and Research
2023:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Orientação Tecnológica para Acompanhamento do Estágio Clínico Supervisionado
2023:
Paula Bresolin,Jussara GUE Martini,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
TOPP-N: Digital støtte til veiledning og vurdering av studenter i klinisk praksis
2023:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Veilednings- og vurderingsverktøyet TOPP-N
2023:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Veiledningsteknologi
2023:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Veiledningsteknologi
2023:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Veiledningsteknologi
2022:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Digitale løsninger for veiledning og vurdering i klinisk praksis (TOPP-N)
2022:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
TOPP-N en veilledning og vurderingsapplikasjon
2022:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
VIABILIDADE DO APLICATIVO TOPP-N
2022:
Paula Bresolin,Jussara Gue Martini,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Fernando Riegel -
ORIENTAÇÃO TECNOLÓGICA PARA ACOMPANHAMENTO DO ESTÁGIO CLÍNICO SUPERVISIONADO
2022:
Paula Bresolin,Jussara Gue Martini,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Fernando Riegel -
Forskningsarbeidet og prosessen bak veilednings- og vurderingsapplikasjonen TOPP-N
2022:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
TOPP-N en Veiledning og- vurderingsapplikasjon for å møte utfordringer knyttet til praksisstudier i sykepleieutdanningen
2022:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Veiledningsteknologi
2022:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
The use of technology to improve nursing students' guidance and support the development of critical thinking skills in clinical practice: a feasibility study
2021:
Jaroslav Zlamal,Edith Roth Gjevjon,Mariann Fossum,Simen Alexander Steindal,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
A guidance application to address challenges related to the clinical practicum in nursing education: a simulation test
2021:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Tecnologia do bem-estar e aplicativo de suporte em estágios clínicos de enfermagem
2021:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Tecnologia do bem-estar
2021:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Technology-supported guidance to increase flexibility, quality and efficiency in the clinical practicum of nursing education
2021:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Utvikling av en veiledningsapplikasjon for å møte utfordringer knyttet til praksisstudier i sykepleieutdanningen
2021:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Praksisstudier i sykepleierutdanningen: En digital løsning for å øke fleksibilitet, kvalitet og effektivitet
2020:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
TOPP-N: En veiledningsapplikasjon for å støtte sykepleierstudent, veileder og lærer i klinisk praksis
2020:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Digital vurdering for sykepleierstudent klinisk praksis
2020:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
The Effectiveness of a Technology-Assisted Guidance Model on the Development of Critical Thinking in Nursing Education: A Randomized Controlled Trial
2020:
Jaroslav Zlamal,Edith Roth Gjevjon,Mariann Fossum,Marianne Trygg Solberg,Simen Alexander Steindal,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Developing a Guidance Application to Address Challenges Related to the Clinical Practicum in Nursing Education
2020:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Mariann Fossum,Simen Alexander Steindal,Marianne Trygg Solberg,Jaroslav Zlamal,Edith Roth Gjevjon -
Styrket veiledning og oppfølging av sykepleiestudenter i praksis ved hjelp av en nyutviklet mobilapplikasjon.
2020:
Jaroslav Zlamal,Edith Roth Gjevjon,Mariann Fossum,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Utvikling av en veiledningsapplikasjon for å møte utfordringer knyttet til praksisstudier i sykepleierutdanningen
2020:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Simen Alexander Steindal,Marianne Trygg Solberg,Jaroslav Zlamal,Edith Roth Gjevjon -
Technology-supported Guidance to Increase Quality, Flexibility and Efficiency in Clinical Practice in Nursing Education
2019:
Jaroslav Zlamal,Edith Roth Gjevjon,Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Praksisstudier i sykepleierutdanningen: En digital løsning for å øke fleksibilitet, kvalitet og effektivitet
2019:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes -
Nursing Education: A guidance based on technology to increase flexibility, quality and efficiency in clinical practicum
2019:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Edith Roth Gjevjon -
Teknologi som et hjelpemiddel for å øke fleksibilitet og kvalitet i praksisstudier
2019:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Edith Roth Gjevjon -
Teknologi som et hjelpemiddel for å øke fleksibilitet og kvalitet i praksisstudier
2018:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Edith Roth Gjevjon -
Examining Fidelity in mHealth Behaviour Interventions Based on Acceptance and Commitment Therapy to Support Self-Management in Persons with Chronic Illness
2018:
Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Sandra van Dulmen,Hilde Eide -
Exploring change processes within a smartphone-delivered intervention using electronic diaries and written situational feedback to support self-management in persons with a chronic illness
2017:
Andrea Nes -
Mechanism, Fidelity, and Competency in Therapist Support within Online Treatments
2017:
Andrea Nes -
Using Acceptance and Commitment Therapeutical (ACT) Principles in a Web-Based intervention for women with Chronic Widespread Pain–Evaluating Protocol Adherence in Text-Based Interventions
2014:
Andrea Nes,Sandra van Dulmen -
Nettbasert smertemestring og -behandling
2017:
Hilde Eide,Andrea Nes,Tom Eide -
Nettbasert smertemestring og -behandling
2017:
Hilde Eide,Andrea Nes,Tom Eide -
Exploring change processes within a smartphone-delivered intervention using electronic diaries and written situational feedback to support self-management in persons with a chronic illness
2017:
Andrea Nes,Hilde Eide,Sandra van Dulmen,Arnstein Finset -
Møt praksisutfordringer i sykepleierutdanning med felles digital innsats!
2022:
Kristine Haddeland,Andrea Aparecida Gonçalves Nes,Siv Karin Sønsteby Nordhagen,Kirsten Eika Amsrud,Anne Grethe R Kydland,Linda Nygaard Holm -
Fra prototype til virkelighet
2022:
Jaroslav Zlamal,Andrea Aparecida Gonçalves Nes