Digital hjemmeeksamen

Her finner du viktig informasjon om hjemmeeksamen.

Publisert 30. Januar 2020, 12:25

Sist oppdatert 20. September 2023, 14:09

Hjemmeeksamen er en eksamensform som gjennomføres uten tilsyn, der alle hjelpemidler kan benyttes. Lengden på en hjemmeeksamen varierer. Hjemmeeksamen ved LDH gjennomføres digitalt i WISEflow.

Du finner informasjon om tid og sted for eksamen, samt eksamensform i Studentweb.

Bruk av WISEflow

LDH bruker det digitale eksamenssystemet WISEflow til hjemmeeksamener.

Du er selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med WISEflow før eksamen og sørge for at du får levert. Du kan ta en demoeksamen (Velg «FLOWassign») i WISEflow for å gjøre deg bedre kjent med WISEflow.

Besvarelsen

Du skriver besvarelsen i Word og leverer den som PDF. Du finner informasjon om hvordan du får tilgang til Word på nettsidene våre for IT-tjenester. Gjør deg kjent med hvordan du lagrer et Word-dokument som en PDF-fil på PC/Mac eller iPad.

Filnavnet er [ditt kandidatnummer]. Eksempel: Hvis kandidatnummeret ditt er 105, skal filnavnet være 105. Dette er for at besvarelsen skal være anonym for sensor. Kandidatnummeret finner du i Studentweb. Du får et nytt kandidatnummer for hver eksamen. Husk å ikke skrive navn eller andre ting som kan identifisere deg.

Forside

Ved hjemmeeksamener skal du ha en forside på besvarelsen. Se bibliotekets sider for oppgavemaler. På de fleste eksamener står det i oppgaveteksten hvilken mal som skal brukes.

Slik leverer du i WISEflow

Logg på WISEflow

Last opp besvarelsen

• Gå til flowsiden for den aktuelle eksamenen.
  • Last opp besvarelsen din (PDF) og eventuelle vedlegg.
  • Fyll ut omslag.
  • Sjekk at du har lastet opp riktig versjon av eksamensbesvarelsen.
  • Gå til "Innlever" og "Trykk her for å levere".
  • Trykk på "Send kvittering" om du ønsker en kvittering på innlevert besvarelse på e-post.

Last opp besvarelsen i god tid før fristen, slik at du har tid til å se gjennom den før du leverer. Du er selv ansvarlig for å laste opp riktig versjon innen fristen. Du kan trekke tilbake besvarelsen og gjøre endringer frem til innleveringsfristen. Besvarelsen blir ikke levert før du trykker innlever.

Hjemmeeksamen i gruppe

Ved hjemmeeksamen i gruppe skal alle levere et eksemplar av besvarelsen. Filnavnet er gruppemedlemmenes kandidatnummer. Skriv i tillegg kandidatnumrene til alle medlemmene i gruppen på forsiden av besvarelsen. Les mer om gruppeeksamen her.

Spørsmål?

Send en e-post til eksamen@ldh.no dersom du har utfordringer eller spørsmål om innleveringen. Du kan også ringe eksamenstelefonen på 450 00 966.

Videre informasjon om hjemmeeksamen